LOOPTECHNIEK VERBETEREN?

Runningtype Dynamics Actiontype (TM)

Iedere loper of loopster heeft een eigen stijl en motorieke voorkeur. Hierdoor geldt dat wat voor de één werkt, voor de ander heel lastig kan zijn om te leren. Van nature heeft iedereen een “Walking from Top” óf een “Walking from Bottom” voorkeursstrategie. De inzet van de beweging is afhankelijk hiervan. Inzicht in deze motorieke voorkeur bepaalt uiteindelijk welke oefeningen voor jou het beste werken.

Een loopanalyse, waarbij door middel van video wordt gekeken naar motorieke voorkeur en techniek kan jou dus helpen om beter te leren lopen.

WAAROM?

Niets is vervelender dan een hardloopblessure. Vaak is een verkeerde looptechniek hiervan de oorzaak. Denk bijvoorbeeld maar aan scheenbeen-, knie- of achillespeesklachten. Met een goede looptechniek kan je dit voorkomen. Het kan ook de loopefficiëntie te verbeteren, afhankelijk van de techniek die bij jouw motorieke voorkeur past.

VEEL VOORKOMENDE OBSERVATIES

HOE WERKT HET?

Kennismaking, bespreken hardloopverleden, klachten en ambities, diverse motorische testen om motorieke voorkeurstype te bepalen.

Maken van video-opnames met een slow-motion camera waarbij de lopers van de achterkant, de voorkant en beide zijkanten wordt gefilmd.

Het analyseren van de videobeelden samen met de hardloper. Hiervoor wordt speciale software gebruikt om de beelden goed te kunnen bekijken.

Het aangeven van opvallende observaties aan de atleet, en waarom bepaalde bewegingen worden gemaakt.

Het uitleggen en de hardloper laten uitvoeren van specifieke oefeningen om de techniek te verbeteren.

Via e-mail wordt een gemonteerd filmpje verstuurd naar de hardloper, met daarin alle observaties en aanbevolen oefeningen.

VOOR WEDSTRIJDATLETEN

Juist voor wedstrijdlopers is een video-analyse zinvol. In het voorbeeld zie je een wedstrijdloper die +/-36min loopt op de 10km. De loper heeft tijdens de landing een min of meer gestrekt been en landt op de hak, waardoor het vermogen minder wordt benut. Een middenvoetslanding zal voor deze loper efficiënter zijn en door te oefenen op reactief lopen kan deze loper zijn tijden zeker nog verbeteren. Dit vereist wel dat consequent wordt getraind op looptechniek, zowel aan het begin als aan het eind van bv. een intervaltraining.

VOOR RECREANTEN

Video-analyse is niet alleen zinvol voor wedstrijdatleten maar ook voor recreatieve hardlopers. Ook al vind je het niet zo belangrijk hoe hard je loopt, een video-analyse kan je helpen te ontdekken wat de oorzaak is van je klachten en om je gemakkelijker te laten hardlopen. Doordat je praktische tips krijgt die je kunt toepassen tijdens je work-out krijg je meer plezier in het hardlopen.

WAT KOST HET?

Een video-analyse duurt ongeveer een uur en kost €35.00 Dit is inclusief het filmpje dat je thuisgestuurd krijgt. De analyse kan in overleg op de door jou gewenste lokatie plaats vinden. Als dat buiten Goes is dan komen er reiskosten bij á €0.30 per km. Voor meer informatie bel je met 06-41841118

ERVARINGEN VAN DEELNEMERS

Goede en duidelijke uitleg met behulp van filmpje. Word goed uitgelegd wat je fout doet , of wat beter kan , maar ook wat je goed doet…!
Nu aan de slag met de dingen die verbeterd kunnen worden , en over een poosje terug om de voortgang te bekijken. Zeker aan te raden !
Ik ben sinds een paar weken weer begonnen met hardlopen. Om blessures te voorkomen en mijn looptechniek te verbeteren, had ik vanochtend een afspraak met Jos. Fijne begeleiding en uitleg Jos. Ik ga ermee aan de slag! Tot gauw.
JacquelineLoopanalyse 19 mei 2017
MarjonPersonal Training 5 juni 2017

BEDRIJFSGEGEVENS

Bedrijfsnaam: Zeeland Running
Adres: Johnsonlaan 46 Goes (geen bezoekadres)
K.v.K. 57701326

CONTACT

06-41841118